Indholdet på xanadues-imagination

Velkommen til min blog. Jeg anmelder bøger og laver blogpost om nærmest alt, der vedrører det at være forfatter. Jeg er nemlig lidt af en nørd på det område ;-)

Så derfor må jeg også lige skrive en advarsel. Jeg er ikke god til at fatte mig i korthed. Mine blogindlæg vil ofte være lange romaner, men for at skåne dem, som ikke har lyst til at læse meget lange indspark, så har jeg besluttet mig for at starte hvert blogindlæg med en konklusion.

Efter konklusionen kan jeg så komme med den lange historie. Det er da et kompromis, i hvert fald et, som jeg selv kan gå med til og det her er jo min blog.

Med den nye datalovgivning skal jeg oplyse følgende. Google gør det vist automatisk, men da jeg absolut ikke har nogen flair for det computertekniske, så har jeg sat det ind her med links og det hele.

Cookie og privatlivspolitik

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Jeg har kopiret denne vejledning fra følgende adresse, hvilket der er givet tilladelse til; http://minecookies.org/skabelon-til-cookie-og-privatlivspolitik/

Du kan også læse mere hos datatilsynet;
https://www.datatilsynet.dk/media/6559/generel-informationspjece-om-databeskyttelsesforordningen.pdf

søndag den 22. maj 2011

Chestnut hill serien 1-6 af Lauren Brooke (Hestebogs-serie)

Købt i bøger og papir.
Udgivet af Borgen.
Genre: Heste og ponytosser, eller ældre (som mig) der gerne vil opleve nolstalgien ved fortiden.
Sprog: Dansk.
Serie på 6 bøger.

Jeg har nu læst En ny klasse, som er den første bog i serien. I denne bog følger vi Dylan (pige) som ankommer til denne meget specielle kostskole, der har lagt vægt på ridning ved siden af undervisningen. Dylan drømmer om at komme på skolens junior springhold, og om at få den plettede pony Morello som sin faste ridepony. Morello er ejet af hendes moster, som netop er blevet ansat som rideinstruktør på Chesnutt hill.

Dylan har det skidt med, at mosteren er ansat der, og til at starte med holder hun det som en hemmelighed. En hemmelighed, hendes fætter Nat, til Dylans store lettelse, kommer til at afslører overfor de andre piger. Dylan må på kostskolen lære at stå på egne ben. Da en af hendes to værelseskammerater udfordre hende til at tage imod en udfordring, som går udpå at springe med Morello om natten, siger Dylan ikke nej. Det roder hende ind i en masse problemer. Hvem sladdrede om hende, den lettere prækende og meget private Malory, hendes værelseskammerat Lynsey, eller en helt tredje?
Dylan er ikke en som sladdre, og hun tager sin straf med så meget ro, som en 13 årige kan mønstre. Dylan får dog lov til at vise sit værd, da hun skal overtale Malory til at blive på Chestnut hill. Måske er der alligevel en chance for, at de to kan blive venner.

Heartland serie rørte mig ikke, men denne serie bringer mig tilbage til sadelklubben, og jeg glæder mig til at læse næste bog. Har man først haft heste og ponyer i blodet engang, ja så bliver de der. Jeg ser frem til at tilbringe mere tid på Chestnut hill, og endnu engang blive mindet om de udfordringer, livet giver en, når man er 13 år, og skal til at finde ud af det hele.

I Fuld fart frem har serien skiftet hovedperson, og vi følger nu Malory, som stadig er usikker på, om hun hører til på Chestnut hill.

Alt dette ændre sig, da hun møder Tybalt, en hest som minder hende om den første hest, hun red på. Tybalt er alt andet end nem. Han kaster Lynsey af under den første ridetur foran hele klassen, hvilket den unge dame sevlfølgelig ikke tager let på.

Malory vil dog ikke opgive Tybalt, og det vil deres rideinstruktør heller ikke. Amy fra Heartland dukker op, og giver en hjælpende hånd, hvilket får Tybalt til at gøre fremskridt. Så selvom han ikke går igennem på det store venskabs-stævne, så får han dog lov til at blive på Chestnut hill. Hans fremtid er dog stadig uvis, det er ikke alle ponyer/heste, der egner sig til rideskolebrug.

Lynsey kommer også i problemer, da hun river ned til det store stævne. Måske har hun for høje ambitioner, når hun både vil være på junior springholdet, hockyholdet, få topkaraktere og være elevrådsformand (kvinde). Men som sædvanlig lytter hun ikke til andre end sig selv. Caleb dukker op, og vender sin opmærksomhed fra Patience (Lynseys selvudråbte bedste veninde) til Malory, som han kender fra deres lokale rideskole. Patience kommer til at røbe overfor Dylan og Malory, hvem der angav Dylan i bog nr.1. Ponyer, drenge og pige-sammenstød, det kan næsten ikke blive bedre.


Serien omfatter i alt 6 bøger.
nr. 3 - Et hjerte af guld - med Honey som hovedperson.
nr. 4 - Vinderen - med Lani som hovedperson.
nr. 5 - Komplottet - med Dylan som hovedperson.
nr. 6 - Alt eller intet - med Malory som hovedperson.
                                                     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar