Indholdet på xanadues-imagination

Velkommen til min blog. Jeg anmelder bøger og laver blogpost om nærmest alt, der vedrører det at være forfatter. Jeg er nemlig lidt af en nørd på det område ;-)

Så derfor må jeg også lige skrive en advarsel. Jeg er ikke god til at fatte mig i korthed. Mine blogindlæg vil ofte være lange romaner, men for at skåne dem, som ikke har lyst til at læse meget lange indspark, så har jeg besluttet mig for at starte hvert blogindlæg med en konklusion.

Efter konklusionen kan jeg så komme med den lange historie. Det er da et kompromis, i hvert fald et, som jeg selv kan gå med til og det her er jo min blog.

Med den nye datalovgivning skal jeg oplyse følgende. Google gør det vist automatisk, men da jeg absolut ikke har nogen flair for det computertekniske, så har jeg sat det ind her med links og det hele.

Cookie og privatlivspolitik

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Jeg har kopiret denne vejledning fra følgende adresse, hvilket der er givet tilladelse til; http://minecookies.org/skabelon-til-cookie-og-privatlivspolitik/

Du kan også læse mere hos datatilsynet;
https://www.datatilsynet.dk/media/6559/generel-informationspjece-om-databeskyttelsesforordningen.pdf

mandag den 30. januar 2012

Xanadu (film med Olivia Newton John)




















Xanadu
Film med Olivia Newton John og Gene Kelly fra 1980.
Det er en blandings film med musik og en enkelt sang, lavet med tegnefilm til.

Nu havde jeg lige nævnt en tittel med Xanadu i navnet, så nu fortsætter jeg stilen. Denne film danner grundlaget for mit valg af navn, derfor er den med her, selvom den ikke hører til under mine normale kategorier.

Historien handler om Sonny, en ung kunster, som er gået freelance, men det virker ikke for ham. Der er ingen penge til mad eller husleje. Han er nødt til at vende tilbage til sit gamle arbejde, som handler om at forstørre plakater, så de kan hænge i butiksvinduer.

Det er her Kira kommer ind i billedet. Zeus sender sin muse til Sonny, så han igen kan finde inspirationen. Kærlighed var aldrig en del af planen, men det bliver det. Gang på gang støder Sonny ind i Kira, og sidenhen Gene Kelly, som også har mistet sin inspiration og nu arbejder for familiefirmaet. Han tager derfor ofte en meget meget lang frokostpause.

Han drømmer om endnu et sted, hvor musik og glæde kan forenes. En gammel boksering bliver målet for begges drømme, men Sonny må indse, at Kira ikke er normal, Ligesom Gene Kelly måtte det i sin tid. Kan Sonny finde modet til at opsøge de gamle græske guder, og få sit livs kærlighed?

Filmen er fyldt med smukke livlige sange, der afspejler tiden i 80érne. Ligesom rulleskjøter er det nyeste nye. Jeg har set filmen utallige gange, og hver gang fanger den mig. Ydermere er det filmen, som gav mig inspirationen til min avatar her på nettet. Eét er tilføjet, fordi jeg flyttede fra sjælland til jylland. Sjællændere sætter eér ind på steder, som jyderne aldrig har hørt om, så det blev et lille tvist ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar