Indholdet på xanadues-imagination

Velkommen til min blog. Jeg anmelder bøger og laver blogpost om nærmest alt, der vedrører det at være forfatter. Jeg er nemlig lidt af en nørd på det område ;-)

Så derfor må jeg også lige skrive en advarsel. Jeg er ikke god til at fatte mig i korthed. Mine blogindlæg vil ofte være lange romaner, men for at skåne dem, som ikke har lyst til at læse meget lange indspark, så har jeg besluttet mig for at starte hvert blogindlæg med en konklusion.

Efter konklusionen kan jeg så komme med den lange historie. Det er da et kompromis, i hvert fald et, som jeg selv kan gå med til og det her er jo min blog.

Med den nye datalovgivning skal jeg oplyse følgende. Google gør det vist automatisk, men da jeg absolut ikke har nogen flair for det computertekniske, så har jeg sat det ind her med links og det hele.

Cookie og privatlivspolitik

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Jeg har kopiret denne vejledning fra følgende adresse, hvilket der er givet tilladelse til; http://minecookies.org/skabelon-til-cookie-og-privatlivspolitik/

Du kan også læse mere hos datatilsynet;
https://www.datatilsynet.dk/media/6559/generel-informationspjece-om-databeskyttelsesforordningen.pdf

onsdag den 4. januar 2012

Halo af Alexandra Adornetto (fantasy/engle)

Købt i Bog og ide.
Første del af en planlagt triologi.
Sideantal 442.
Udgivet af Politikens forlag.














Beth ankommer til jorden, sammen med sin bror ærkeenglen Gabriel og sin søster Ivy. Beth er udsendt fra himlen til den støvede by Venus Cove. Det er planlagt, at de tre engle skal holde lav profil, mens de finder ud af, hvor ondskaben er lokaliseret.

Venus Cove har haft nogle uheld, som ikke virker helt tilfældige, det varer dog et stykke tid, før ondskaben viser sit grimme ansigt.

Beth/Bethany nyder, i modsætning til sine søskende, sin menneskelighed. Livet i skolen er spændende for den engle naive skønhed, som Molly - en lokal pige - straks kaster sig over og de to bliver bedste veninder. Drenge fanger også Beth´s interesse, især den anderledes og meget ambitiøse Xavier Woods. Imens hendes søskende prøver at få Beth til at holde afstand til menneskene, kaster Beth sig ud i menneskelivet. Hun bliver fuld, da hun ikke ved, hvad alkohold gør ved en. Xavier redder hende og tager hende hjem, snart er han hendes tro ridder.

Gabriel og Ivy lærer med tiden at acceptere både Molly og Xavier, og de to unge kommer regelmæssigt i hjemmet. Hunde Phanton kommer også til, da hans ejerinde skal på plejehjem.

Langsomt forvandles Beth´s følelser for Xavier til kærlighed, og hun viser ham, hvem hun virkelig er. Det skaber splid mellem de tre søskende, og ikke mindst i himlen. Beth gruer for, at hendes modige vovstykke vil ende i, at hun bliver hentet tilbage til himlen. Et evigt gyldent hjem, uden Xavier.

Deres forhold bliver dog godkendt, uden at Gabriel, Ivy eller Beth ved hvorofr. Xavier og Beths forhold bliver intenst, og Beth lærer mere og mere om livet blandt mennesker. Hendes naivitet er dog et problem. Især da Jake dukker op.

Mystiske ting begynder at ske. Xavier kommer til skade, og Beth står uden ledsager til det årlige prom. Det problem klarer Jake, men da Jake presser Beth og kysser hende mod hendes vilje, så går det langsomt op for Beth, hvem Jake er, og krigen er brudt ud.

Dette er en del af en triologi og af en ung forfatter. Historien rummer gode elementer, men jeg føler, at jeg får fortalt historien, at hver eneste detalje er skrevet ned, så der ikke overlades meget til min egen fantasi. Det er heller ikke en bog, hvor jeg sad og blev rassende eller fældede tårer.

Jeg får ikke lov til at opleve Beths følelser, som om de var mine egne, og det er en skam. Det er også en skam, at mødet med de mørke kræfter først sker i den sidste 5/6 del af bogen, og er overstået på 3 sider. Det hele er for mirakuløst - tilgiv mit udtryk - til at jeg ikke køber det. Historien og universet er godt. Jeg tror på det. Men der sker for lidt, og når der endelig sker noget, er det overstået og beskrevet i løbet af ingen tid.
Det er en skam, og det gør, at jeg blot læser historien, jeg bliver ikke draget ind i den. Det er en del af en triologi, men jeg vil ikke købe de to næste bøger. Der findes bedre historier.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar