Indholdet på xanadues-imagination

Velkommen til min blog. Jeg anmelder bøger og laver blogpost om nærmest alt, der vedrører det at være forfatter. Jeg er nemlig lidt af en nørd på det område ;-)

Så derfor må jeg også lige skrive en advarsel. Jeg er ikke god til at fatte mig i korthed. Mine blogindlæg vil ofte være lange romaner, men for at skåne dem, som ikke har lyst til at læse meget lange indspark, så har jeg besluttet mig for at starte hvert blogindlæg med en konklusion.

Efter konklusionen kan jeg så komme med den lange historie. Det er da et kompromis, i hvert fald et, som jeg selv kan gå med til og det her er jo min blog.

Med den nye datalovgivning skal jeg oplyse følgende. Google gør det vist automatisk, men da jeg absolut ikke har nogen flair for det computertekniske, så har jeg sat det ind her med links og det hele.

Cookie og privatlivspolitik

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Jeg har kopiret denne vejledning fra følgende adresse, hvilket der er givet tilladelse til; http://minecookies.org/skabelon-til-cookie-og-privatlivspolitik/

Du kan også læse mere hos datatilsynet;
https://www.datatilsynet.dk/media/6559/generel-informationspjece-om-databeskyttelsesforordningen.pdf

mandag den 21. november 2011

Monster High af Lisi Harrison

Monster HIGH
af
Lisi Harrison

Købt i Bog og Ide.

Nr. 1 i serien Monster High.
Nr. 2 udkommer i foråret 2012






Historien skifter mellem to hovedpersoner. Først møder vi Frankie Stein, mens hun er ved at blive skabt. Hendes første minder er ganske korte, da hun endnu ikke har fået opladet sit batteri, og endnu har meget viden, som hun skal have lagt ind i sin hjerne. Det er helt i orden, eftersom hun kun er 15 dage gammel.

Herefter møder vi Melody Carver. Hun er det mislykkede meldem af sin familie af smukke medlemmer, derudover lider hun af svær astma, en grim næse og hendes bedste fortrin, hendes smukke stemme. Desværre forhindre astmaen hende i at synge, og den er skyld i, at hele familien forlader Beverly hills, og flytter til Salem.

Melody har dog endnu et problem. Hendes far har opereret hendes næse, så hun nu er ganske smuk at se på, men Melody føler sig forkert og forfalsket. Det bliver ikke lettere, da hun bliver tiltrukket af den lækkere nabo dreng Jackson, som i ordrets forstand har en splittet personlighed.

Melody og Frankie kommer til at tilhører hver deres gruppe, men de finder begge venner  i skolen. Frankie er en del af verden under Salem. Hun er en såkaldt PAK (læs bogen og find ud af, hvad det står for;-).

Melody kæmper med sig selv, Jackson - der konstant skifter personlighed, og hendes to nye veninder Bekka og Haylee. Den eneste betingelse for deres venskab, er at hun ksriver under på, at hun ikke vil interessere sig for Bekkas kæreste Brett - selvom han interessere sig for de fleste lækre piger. Kontrakten burde ikke være et problem, men kontrakter udgør altid et potentielt problem.

Frankie flipper ud over, at hun skal dække sin grønne hud, og de bolte, som sidder i hendes hals. Derudover er hun ret vild med Brett. Indimellem slår hun retn faktisk gnister, og det er et problem, når man skal være en hemmelig PAK. Ynglingsordret er ELEKTRISK, og det bruger hun ganske ofte.

Årets hallowen bal har et monster-tema, hvilket de unge medlemmer og især Frankie ser som en fornærmelse. Langsomt får hun overtalt sine venner/veninder til at møde op som sig selv. Hvilket får katastrofale følger, især da Frankie mister sit hoved.
Melody føler sig splittet mellem sin kontrakt med sin veninde Bekka og Jackson. Heldigvis er Jackson anden personlighed her en hjælp, da hun skal finde det grønhudede monster.

Serien har været et hit i USA, og den rummer alle de nye elementer, som GossipGirl, designertøj, overforbrug af kreditkort, og alle de normale tvister, der er, når teenagere mødes. Tilsætter man så monster og efterkommere af diverse legender, så er der lagt op til noget godt. Skiftene mellem vores to hovedpersoner fungere ret godt.

Serien har allerede fået sin egen serie af legetøj og dukker, samt sin egen hjemmeside, følg blot de relevante links herunder;


Ingen kommentarer:

Send en kommentar