Indholdet på xanadues-imagination

Velkommen til min blog. Jeg anmelder bøger og laver blogpost om nærmest alt, der vedrører det at være forfatter. Jeg er nemlig lidt af en nørd på det område ;-)

Så derfor må jeg også lige skrive en advarsel. Jeg er ikke god til at fatte mig i korthed. Mine blogindlæg vil ofte være lange romaner, men for at skåne dem, som ikke har lyst til at læse meget lange indspark, så har jeg besluttet mig for at starte hvert blogindlæg med en konklusion.

Efter konklusionen kan jeg så komme med den lange historie. Det er da et kompromis, i hvert fald et, som jeg selv kan gå med til og det her er jo min blog.

Med den nye datalovgivning skal jeg oplyse følgende. Google gør det vist automatisk, men da jeg absolut ikke har nogen flair for det computertekniske, så har jeg sat det ind her med links og det hele.

Cookie og privatlivspolitik

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Jeg har kopiret denne vejledning fra følgende adresse, hvilket der er givet tilladelse til; http://minecookies.org/skabelon-til-cookie-og-privatlivspolitik/

Du kan også læse mere hos datatilsynet;
https://www.datatilsynet.dk/media/6559/generel-informationspjece-om-databeskyttelsesforordningen.pdf

tirsdag den 26. april 2011

Mørkets skygger af Amelia Atwather-Rhodes

Udgivet af Vinten
Genre: Fantasy/vampyr
Købt i Tigeren
Sprog: Dansk
Bog nr.2 i en serie på to. Bog nr.1 hedder I nattens skove.

I denne bog møder vi Aubrey, som vi også mødte i historien I nattens skove. Dog er det Jessica, der er historiens hpér (hp = hovedperson). Jessica er 17 år, kæmper for at holde skolen ud, samt acceptere det faktum, at ingen rigtig kan lide hende.
en tidlig morgen, med alt for lidt søvn og hvor morgenmad er en fjern drøm, drøner Jessica ud af døren for ikke at komme for sent. Jessica er forfatter, men har valgt at udgive sig under synonymet Ash Night. Hendes bog Tiger, tiger (I nattenas skove) er netop udkommet.
Jessica ved ikke, at skoledagen bliver anderledes, end hvad hun er vant til. Først dukker den overvenlige Caryn op. Jessica er alt andet end modtagelig for Caryns interesse og venlighed. Faktisk bliver hun rimeligt irriteret på hende efter ganske kort tid. Caryn viser sig at være heks, Dette ved jessica dog ikke, men det gør Aubrey, da han dukker op på skolen få dage efter Caryns ankomst. Jessica genkender ham med det samme, men som det ofte er med mennesker, så slukker de deres instinktive vished med kold fornuft. Kold logik afgør, at Alex ikke kan være Jessicas Aubrey.

Aubrey får på sin vis en hel del problemer. Hvad skal han stille op med Jessica. Hendes stærke aura tiltrækker ham, som møl til et lys. Omvendt har hun skrevet om ham, skrevet om hans nederlag til Risika, og kan den slags overhovedet tilgives?

Jessica vikles ind i en magtkamp mellem vampyrer. Vi hører om Ny Inhumania, vampyrernes by. Deres regler om at alle menneskeoffer er frie som jagtbytte, medmindre de har fået en vampyr til at bløde. Hvis de har begået sådan en brøler, så har vampyren eneret på dem, og de må ikke jages af andre. Jessica laver den ene brøler efter den anden, og tiltrækker sig Falas opmærksomhed. Kan kampen mod Fala give hende det, som hun søger og ønsker, et liv i mørke, et liv som vampyr, og hvor står Aubrey og Caryn i denne sag?

Er man vil med tvillight og trueblod, så er disse to bøger værd at læse. Amelia Atwather-Rhodes kan noget, som er sjældent hos en forfatter. Ved hjælp af ganske få ord opbygger hun e verden, man som læser ikke stiller spørgsmålstegn ved. Jeg kan læse disse bøger igen og igen. Deres enkelthed er suveræn, og en evne jeg håber på engang at mestre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar