Indholdet på xanadues-imagination

Velkommen til min blog. Jeg anmelder bøger og laver blogpost om nærmest alt, der vedrører det at være forfatter. Jeg er nemlig lidt af en nørd på det område ;-)

Så derfor må jeg også lige skrive en advarsel. Jeg er ikke god til at fatte mig i korthed. Mine blogindlæg vil ofte være lange romaner, men for at skåne dem, som ikke har lyst til at læse meget lange indspark, så har jeg besluttet mig for at starte hvert blogindlæg med en konklusion.

Efter konklusionen kan jeg så komme med den lange historie. Det er da et kompromis, i hvert fald et, som jeg selv kan gå med til og det her er jo min blog.

Med den nye datalovgivning skal jeg oplyse følgende. Google gør det vist automatisk, men da jeg absolut ikke har nogen flair for det computertekniske, så har jeg sat det ind her med links og det hele.

Cookie og privatlivspolitik

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Jeg har kopiret denne vejledning fra følgende adresse, hvilket der er givet tilladelse til; http://minecookies.org/skabelon-til-cookie-og-privatlivspolitik/

Du kan også læse mere hos datatilsynet;
https://www.datatilsynet.dk/media/6559/generel-informationspjece-om-databeskyttelsesforordningen.pdf

tirsdag den 19. april 2011

Bizenghast 1 af Alice LeGrow

 
Udgivet af Tokyopop.
Genre: Manga fantasy/drama
Købt på saxo.com
Læses på vestlig vis.
Sprog: Engelsk

Det første som afsløres i Bizenghast er et avisudklip om en bilulykke, hvor kun en lille pige ved navn Dinah overlever. Hendes forældre bliver dræbt, og hun bliver overladt til sin tante Jane, der har købt Bizenghast, som før i tiden var et børnehjem for drenge, men nu vil tanten lave det om til et hjem for dem begge.

Vi møder Dinah en del år senere, hvor hun desparat ringer efter sin bedste ven Vincent. Tante Jane arbejder sammen med en doktor, som mener at Dinah bør indlægges, da hun konstant ser spøgelser og får blå mærker.

Vincent og Dinah flygter fra huset et kort stykke tid, og går gennem skoven. en skov som Dinah ikke er fan af. Midt inde i skoven støder de på en gammel og meget underlig kirkegård. Dinah er parat til at flygte, men Vincent er nysgerrig og lokker hende med. En kutteklædt siddende engel lukker sine porte op, og de to unge går nysgerrigt ind. Herefter tager eventyret sin start. I et uopmærksomt øjeblik underskriver Dinah en kontrakt med the Mausoleum.
Bali-lali - en blanding af klovn og edderkop byder Dinah velkommen, og fremkommer med truslen om, at Dinah hellere må gøre sit arbejde, hvis hun vil beholde sit liv, og ikke blive en af de udøde cleaners. Dinahs job består i at besøge spøgelsernes drømme, og løse den gåde eller opgave, som drømmen byder på. Vincent bliver ved Dinahs side, og hjælper hende med at løse de forskellige mysterier. Vi møder også Edaniel, den første af fire hjælpere, han minder mest af alt om en slags kat med meget spidse tænder, i stil med en ægte tegneseriefigur.




D.14 Januar 2012

Har nu købt samtlige bøger i serien. Lige nu er der omkring 7, men der er planlagt 8 bind.

Dina er alene i kampen mod det mest ondskabsfulde spøgelse, hun endnu er stødt på. Edaniel og Edgar er endda gået over på det ondes side. Boksen med klenoidet, som er bindeledet mellem  the Mausoleum og de levendes verden er blevet stjålet. Nu kommer svaret på, hvorfor alle vogtere skal give et stykke guld for at få adgang til krypten, og guldet hjælper Dinah, sammen med fortidens vogtere, der bestod opgaven og ryddede alle boksene for spøgelser.

Serien er super spændende. Jeg venter spændt på det sidste bind, men det ser ud til, at forlaget har trukket den tilbage. Både amazon.com og saxo.com giver mig samme besked. Hvilket er virkelig irriterende! Jeg bliver dog ved med at holde øje, og overvejer om der er en måde at kontakte kunsteren på, så jeg kan få afslutningen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar