Indholdet på xanadues-imagination

Velkommen til min blog. Jeg anmelder bøger og laver blogpost om nærmest alt, der vedrører det at være forfatter. Jeg er nemlig lidt af en nørd på det område ;-)

Så derfor må jeg også lige skrive en advarsel. Jeg er ikke god til at fatte mig i korthed. Mine blogindlæg vil ofte være lange romaner, men for at skåne dem, som ikke har lyst til at læse meget lange indspark, så har jeg besluttet mig for at starte hvert blogindlæg med en konklusion.

Efter konklusionen kan jeg så komme med den lange historie. Det er da et kompromis, i hvert fald et, som jeg selv kan gå med til og det her er jo min blog.

Med den nye datalovgivning skal jeg oplyse følgende. Google gør det vist automatisk, men da jeg absolut ikke har nogen flair for det computertekniske, så har jeg sat det ind her med links og det hele.

Cookie og privatlivspolitik

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Jeg har kopiret denne vejledning fra følgende adresse, hvilket der er givet tilladelse til; http://minecookies.org/skabelon-til-cookie-og-privatlivspolitik/

Du kan også læse mere hos datatilsynet;
https://www.datatilsynet.dk/media/6559/generel-informationspjece-om-databeskyttelsesforordningen.pdf

søndag den 23. oktober 2011

Kare - First love 1-10 af Kaho Miyasaka (manga)

 
Kare - first love 1-10
af
Kaho Miyasaka

Købt i Bog og ide på dansk, men læses på traditionel japansk vis.

Kan nu købes hos saxo.com, men på engelsk.



Karin er den nørdede pige med rottehaler og briller. Hun går på Seika pigeskole, som har et godt ry. Faktisk er hun lidt overrasket over, at hun klarede optagelsesprøven. Ved siden af Seika-pigeskole ligger Takashiro gymnasiet, som er en drengeskole.

I skolebussen om morgen møder Karin Kiriya. Det er en meget uheldig scene, men Karin taber sin bog, og Kiriya kommer til at løfte op i hendes skørt, da han vil give hende den. Super pinligt, især da Karin stikker ham en lussing.

Yuka er Karins veninde, men dog kun, når det passer Yuka. Karin vil gerne sige fra, men hendes mod findes kun i hendes tanker. Hun gør ikke alvor af det, og det gør det let for Yuka at udnytte hende. Kiriya venter på Karin udenfor skolen, for at give hende den bog, som hun tabte. Det bliver virkelig pinligt, men Yuka bliver meget interesseret i Kiriya, som ser godt ud. De går på café, men Karin dukker op i skoleuniform, og det går ikke i Japan, så Kiriya køber tøj til hende.

Kiriya og Karins forhold udvikler sig, og Kiriya er på mange måder helt utrolig. Yuka er dog jalou. Hun ødelægger Karins mobil ved at smide den udfra et vindue, får de andre piger til at gå imod hende, og sender manipulerede fotos rundt.

Nanri griber ind, og siger fra på Karins vegne, og langsomt bliver de to veninder, selvom Nanri har den modsatte personlighed af Karin.

Kiriya, Karin, Nanri, Toru og Hiromu bliver nu en gruppe, der går sammen. Karin vænner sig langsomt til at være i et forhold, men først er Karins forældre imod det, og dernæst volder Kiriyas forældre, samt hans brors enke problemer for parret. 

Kiriyas forældre ejer et stort firma, og efter at Kiriyas bror druknede i en dykkerulykke, er Kiriya nu arvingen.

Kiriya vil hellere tage billeder og blive proffesionel fotograf, så han kæmper mod sine forældre. Langsomt komme hans svigerinde over på parrets side, men som andre par skal de finde hinanden, og hinandens værdier. Det seksuelle kommer også i spil, som det gør hos alle par.


Det er dog ikke ponografi på nogen måde, men blot vist på alm. japansk vis, hvo det seksuelle spiller en naturlig rolle, mens det ofte undlades eller overspilles i vestlige tegneserier, og det er en skam. Jeg blev tiltrukket af serien, fordi den er så ærlig omkring par-forhold og deres opbygning og besværligheder. Samtidig med at vi følger Karin og hendes forsøg på at finde ud af, hvad hun ønsker sig af livet, og hvordan hun opnår det. En serie, som jeg kan varmt anbefale.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar