Indholdet på xanadues-imagination

Velkommen til min blog. Jeg anmelder bøger og laver blogpost om nærmest alt, der vedrører det at være forfatter. Jeg er nemlig lidt af en nørd på det område ;-)

Så derfor må jeg også lige skrive en advarsel. Jeg er ikke god til at fatte mig i korthed. Mine blogindlæg vil ofte være lange romaner, men for at skåne dem, som ikke har lyst til at læse meget lange indspark, så har jeg besluttet mig for at starte hvert blogindlæg med en konklusion.

Efter konklusionen kan jeg så komme med den lange historie. Det er da et kompromis, i hvert fald et, som jeg selv kan gå med til og det her er jo min blog.

Med den nye datalovgivning skal jeg oplyse følgende. Google gør det vist automatisk, men da jeg absolut ikke har nogen flair for det computertekniske, så har jeg sat det ind her med links og det hele.

Cookie og privatlivspolitik

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Jeg har kopiret denne vejledning fra følgende adresse, hvilket der er givet tilladelse til; http://minecookies.org/skabelon-til-cookie-og-privatlivspolitik/

Du kan også læse mere hos datatilsynet;
https://www.datatilsynet.dk/media/6559/generel-informationspjece-om-databeskyttelsesforordningen.pdf

lørdag den 13. august 2011

Angel Sanctuary - instrueret af Saber Marionette J. (Anime)

Købt i Laserdisken.
Sprog : Engelsk/Japansk.
Genre : Engle, dæmoner, mennesker og en meget forbudt kærlighed.
Region: 1
Serie : DVD med 3 afsnit.

Rolle-liste

- Setsuna Mudo (hovedperson), forelsket i sin søster, og som om det ikke er slemt nok, så har han englen Alexiels sjæl i sig.

- Sara er Setsunas søster og sammen har de to søskende et bånd, som hele verden vil se på med negative øjne.

- Kira er Setsunas bedste ven, men samtidig er han ikke en almindelig dreng. Han har lavet en aftale med sin krops sjæl, om at han låner den for en periode. Men de jordiske følelser splitter ham konstant ad, selvom han er en utrolig støtte for Setsuma.

- Alexiel, en nærmest amazonisk engel med tre vinger, der har ledet kampen mellem himmel og helvede. Det hele gik skævt, da hun satte sig op mod Gud. Hendes sjæl og krop blev adskilt, og hendes sjæl hviler nu i Setsunas krop, og forhindre at der sker ham noget ondt.

- Rosiel, Alexiels tvillinge bror og lige så forelsket i hende, som Setsuma er i Sara. Ønsker desparat at befri hende fra hendes hvile i Setsumas krop, selvom det vil dræbe Setsuma.

- Katan, Rosiels trofaste tjener. Tjener sin herre med en trofasthed, der er udover det normale, især taget i betragning, at Rosiel ikke er synderligt flink ved ham.

- Kurai, djævlebarn, der har en særlig personlig grund til at ville befri Alexiel.

- Arachne, transvestit og djævel. Kurais beskytter og ven.

- Kato, leder af den menneskelige bande, som altid er ude efter Setsuma.

Setsunas verden er ikke let at være i. Hans forældre er skilt, og han ser kun sin søster Sara engang om måneden. De to søskende har udenom deres forældre lavet en fast aftale, selvom Setsuna gør, hvad han kan for at undgå den. Dette betyder at han konstant udordre Kato, og bliver gennembanket.

Setsuna har dog en mørk side i sig. En side der tørster efter at dræbe, kun Sara og hans bedste ven Kira kan bringe ham ud af den trance, som indimellem tager over og truer med at tage livet af dem, som mobber ham.

Han er hemmeligt forlekset i sin søster, og selvom forholdet mellem dem er forbudt og forbundet med tabu, så kan ingen af dem helt skjule det. Forældrene ved besked og det fik dem til at rbyde op og fjerne de to søskende fra hinanden. Moren er dog særligt hård ved Setsuna. Han skræmmer hende, fordi han aldrig kommer til skade, og hun optræder meget fjendsk overfor sit eget barn.

Setsumas liv tager en drejning til det værre, da Kurai og Arachne dukker op og prøver at dræbe ham. Han begynder så småt at forstå, at der bor mere end en sjæl i hans krop.

Katan opdager hemmeligheden og videregiver den til sin herre Rosiel. Kira gør, hvad han kan for at hjælpe Setsuna, men selv skolelivet bliver endnu mere surt, da Setsuma og Sara´s kærlighed bliver offentligt kendt.

Moren beslutter at sende Sara til sine forældre i London, hvor en forlovelse kan stå klar i løbet af ingen tid. Kurai har fået en forkærlighed for de to elskende, og opsøger Sara, kalder hende for en tåbe. Sara giver Kurai en ring, som setsuna gav hende som barn. Hun har opbevaret den i en smykkeæske, som om det var en værdifuld ædelsten.

Rosiel laver samtidige numre og uddeler stoffer til gadens unge - meget lidt engleagtigt -, deriblandt Kato. Kato angriber endnu engang Setsuna og afslører det bæst, som Rosiel havde plantet i stofferne. Det koster kato hans liv at gå op imod Setsuna engang mere, da Alexiels kræfter træder frem og dræber ham. Setsuma er nu jagtet af politiet, og samtidig må han finde Sara.

De to unge stikker af, og Kiras historie bliver nu bragt frem på scenen. En krop med to sjæle, hvoraf den ene er et spøgelse.

Hvis du vil læse mere om både animen, mangaen og spillet, så kan jeg anbefale dette link http://en.wikipedia.org/wiki/Angel_Sanctuary#Plot

Jeg har selv kun set de første tre episoder på DVDén, og serien fangede mig ikke. Historien rummer en hel del spændende emner og på den måde kan manf antasi godt blive fanget, men ikke nok til at jeg vil købe mere af anime-serien eller mangaen. Denne DVD ryger nok en tur til læsehesten, og så kan jeg jo se, hvad de har af anime, så jeg kan få den byttet til noget anime, som fanger mig mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar