Indholdet på xanadues-imagination

Velkommen til min blog. Jeg anmelder bøger og laver blogpost om nærmest alt, der vedrører det at være forfatter. Jeg er nemlig lidt af en nørd på det område ;-)

Så derfor må jeg også lige skrive en advarsel. Jeg er ikke god til at fatte mig i korthed. Mine blogindlæg vil ofte være lange romaner, men for at skåne dem, som ikke har lyst til at læse meget lange indspark, så har jeg besluttet mig for at starte hvert blogindlæg med en konklusion.

Efter konklusionen kan jeg så komme med den lange historie. Det er da et kompromis, i hvert fald et, som jeg selv kan gå med til og det her er jo min blog.

Med den nye datalovgivning skal jeg oplyse følgende. Google gør det vist automatisk, men da jeg absolut ikke har nogen flair for det computertekniske, så har jeg sat det ind her med links og det hele.

Cookie og privatlivspolitik

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Jeg har kopiret denne vejledning fra følgende adresse, hvilket der er givet tilladelse til; http://minecookies.org/skabelon-til-cookie-og-privatlivspolitik/

Du kan også læse mere hos datatilsynet;
https://www.datatilsynet.dk/media/6559/generel-informationspjece-om-databeskyttelsesforordningen.pdf

fredag den 22. juli 2011

Jem and the Holograms (80ér tegnefilm, der bare er fantastisk!)

Fået i gave af min storebror, da han ved, hvor vild jeg er med denne specielle tegneserie. Jeg har dog siden fået at vide, at han har købt den i kvikly, og jeg kan kun sige, at hvis du har en datter, så køb den. Det er en god historie og nogle gode sange, som denne dvd rummer.

Serien kom frem i 80érne, og jeg så den ofte som barn, på samme måde som børn i dag ser Pokemon og Ben10.

Serien strækker sig over flere episoder og der er ca. 65 afsnit i alt. Serien kan desværre ikke købes i DK, men fås stadig i udlandet. Vær dog forsigtig, hvis du køber den over en internettet hos en forhandler, som du ikke er bekendt med, og som du heller ikke kender andre, der har handlet hos. Da jeg ledte efter M.A.S.K. til min storebror, var jeg lige ved at gå i fælden og købe både Jem and the Holograms, samt M.A.S.K. over en ukendt internet side. Heldigivs fik jeg spurgt laserdisken til råds, og de advarede mig kraftig mod siden, da flere af deres kunder var blevet snydt af forhandleren. Dvdérne var egne kopier, downloadet fra youtube. Så se jer godt for, og vær ikke bange for at kontakte steder som Laserdisken, Pegasus, Læsehesten og andre ligende steder. Der findes også mange sider på internettet, hvor der kan findes rådgivning.

Rettelse (4/8-2011)
Hele serien kan købes på Laserdisken fra d. 11/10-2011. Det er altså nu igen muligt at købe den i DK. Og det er ingen hemmelighed, at jeg helt bestemt skal have den købt, ligeså snart det er muligt !
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=25897412633642285
Nu til historien:
Jerrica Benton har sammen med sin lillesøster Kimber, mistet deres far. Han overlader halvdelen af hans musik-selskab "Starlight music" til sine to piger, og den anden halvdel til Eric Raymond. Jerrica må nu træde frem og tage ansvar for familiens hus, som også rummer et børnehjem for forældreløse piger. Rio er Jerricas kæreste og hjælper til i huset, så godt han kan, men de trænger til penge, hvis huset skal fungere.

Jerrica opsøger Eric Raymond, som meget belejligt har taget hendes fars kontor i besiddelse, men han giver ikke penge til velgørenhed. Tværtimod vil han bruge Starlight music til at bringe en ny rockgruppe frem, kaldet The Misfits.

Jerrica er ikke imponeret, og hun bliver endnu mindre imponeret, da Eric fortæller, at han har arrnageret en pop-konkurence i parken, hvor han har inviteret nogle møg elendige bands, som skal stille op mod The Misfits, som jo så vil lyde så godt, at de vinder uden problemer.

Jerrica går derfra i vrede, og aner ikke, hvad hun skal stille op, men så redder hendes afdøde far hende. Han sender hende et par øreringe, og hermed kommer Cinergy ind i deres liv. Cinergy er en maskine, som kan lave hologrammer, derudover gemmer der sig på Starlight drive-in et hemmeligt rum, hvor der er musik udstyr, modetøj og en lækker bil. Nu er stien lagt, og Jem bliver født. Jem er Jerrica alter-ego, når hun er hende, kan hun synge, optræde og danse. Rockgruppen Jem and The holograms er hermed dannet.

Eric bliver rassende, da han hører dem, for de lyder jo godt, og kan give The Misfits konkurrence. Han udfordre Jerrica. På et halvt år vil han gøre The Misfits mere populærer end Jem and the Holograms. Vinderen får fuld råderet over Starlight music. Howard Sands dukker op og blander sig i væddemålet. Han vil indgå en filmkontrakt med det vindende band, samt give vinderen et flot gods.

Jerrica og Eric er nu i åben krig, men hun bruger ikke hans beksidte metoder, og da en af Erics håndlangere ved et uheld brænder deres hus ned, får de lov til at flytte ind på godset med Howard Sands velsignelse. The Misfits laver konstant ballade, og selv Eric får problemer med at styre dem.

Men hvem vil vinde i slutningen. Historien er spækket med gode sange, sunget af både Jem and the Holograms, samt the Misfits. Og jeg nyder personligt de øjeblikke, hvor Jerrica tager sig til øret og siger "showtime, cingergy." Hendes øreringe er nemlig direkte forbundet til den holografiske computer. Men det er nu ikke let at spille to personer, og jagten på Jems hemmelige identitet er en konstant trussel, samtidig føler Rio sig tiltrukket af både Jem og Jerrica, hvilket ikke gør deres forhold lettere.



















Sådan så Jem and the Holograms ud, da de udkom på de gamle VHS-bånd. Jeg var så heldig at få fat på begge episoder, der blev udgivet i DK. Desværre ser det ikke udtil, at afsnittene, hvor de indspiller filmen efter at have vundet den store konkurrence udkommer på DVD. Jeg har i hvert fald ikke fundet den endnu.

 
Andre tegnefilm fra 70/80érne, som jeg kan anbefale: 

He-man - til dagligt kaldet Adam, som når han trækker sit sværd og siger "By the power of Greyskull," bliver til He-man. Som Adam er han den lidt distræte type, og hans grønne cat, er en kryster uden lige. Men når sværdets kraft viser sig, så bliver kryster-katten til Battel-cat, og det er kat, man skal være seriøst bange for.

He-man kæmper mod skeletor og hans bange for at bevare freden, og beskytte grotten Greyskull. Men som kongesønnen Adam er han også sommer tider i stor fare. Et dobbelt liv er aldrig let.

Denne DVD købte jeg i en lufthavn i England, men serien kan også købes gennem laserdisken.

 
M.A.S.K. er også en serie, der kan anbefales. Den handler om en mand, som har mistet sin bror, formentligt har dette noget at gøre med M.A.S.K.´s ærkefjende V.E.N.O.N. Derudover spille leder af M.A.S.K. søn en stor rolle sammen med robotten T-Bob. Serien kan købes gennem laserdisken.
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?DO=vis&vare=8558322809784159

I dag kender de fleste til Transformers, takket være filmene, derfor vil jeg også nævne, at der findes en den episoder, som stammer tilbage fra 70/80érne, og de er bestemt værd at se, ligesom der også er kommet nye tegnefilmsepisoder til serien.

Jeg var så heldig at have en god kammerat, som kendte en forhandler, som det var sikkert at købe hos. Derfor er jeg nu den heldige ejer af hele serien, plus en film plakat. Det hænder, at jeg bruger en hel lørdag på at se transformers, er lidt nostalgisk anlagt ;-) Men det er svært at få nok af Optimus Prime, BumbleBie, StarScream og alle de andre.

Af den samme kammerat fik jeg en lille legetøjs model af min ynglingsfigur i serien, som han så ud dengang. Det er selvfølgelig BumbleBie, og den figur er simpelthen nødt til at optræde på denne side. Det var en gave, som jeg blev glad for. I den ældre serie er BumbleBie en bobbel, og det er min ynglings bil.

1 kommentar:

  1. Tak for et fedt indslag. Hvis jeg må købe den af dig så skriv.

    SvarSlet