Indholdet på xanadues-imagination

Velkommen til min blog. Jeg anmelder bøger og laver blogpost om nærmest alt, der vedrører det at være forfatter. Jeg er nemlig lidt af en nørd på det område ;-)

Så derfor må jeg også lige skrive en advarsel. Jeg er ikke god til at fatte mig i korthed. Mine blogindlæg vil ofte være lange romaner, men for at skåne dem, som ikke har lyst til at læse meget lange indspark, så har jeg besluttet mig for at starte hvert blogindlæg med en konklusion.

Efter konklusionen kan jeg så komme med den lange historie. Det er da et kompromis, i hvert fald et, som jeg selv kan gå med til og det her er jo min blog.

Med den nye datalovgivning skal jeg oplyse følgende. Google gør det vist automatisk, men da jeg absolut ikke har nogen flair for det computertekniske, så har jeg sat det ind her med links og det hele.

Cookie og privatlivspolitik

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Jeg har kopiret denne vejledning fra følgende adresse, hvilket der er givet tilladelse til; http://minecookies.org/skabelon-til-cookie-og-privatlivspolitik/

Du kan også læse mere hos datatilsynet;
https://www.datatilsynet.dk/media/6559/generel-informationspjece-om-databeskyttelsesforordningen.pdf

torsdag den 30. juni 2011

Den fantastiske hest af Moisés Ruano (børnebog)

Købt : Denne bog fik jeg faktisk, da de ryddede op på min arbejdsplads.
Udgivet af Forum.
Genre: Børnebog.
Sprog: Dansk.

Illustreret af Alfonso Ruano.
Skrevet af Moisés Ruano.

Juan er en dreng, som ser verden på sin egen måde. Når han tegner ud fra sin fantasi, bliver hans tegninger levende. En nabo pige ved navn Elena ved dette, men når de voksne spørger hende, så svarer hun ikke, så ingen tror på, at Juans tegninger bliver levende.



Historien starter med, at Juan vågner op til endnu en kedelig dag, faktisk er der ikke engang dug på hans vindue, så han kan tegne en enhjørning. Juans dag lyser dog op, da han ser at Simon og hans enhjørning holder nede på gaden. Han kommer straks til at tænke på den enhjørning, som han tegnede i går, den ligner nemlig Simons. Desværre bliver Juan så optaget af at kigge på Simon, at han kommer for sent i skole og bliver sat i skammekrogen.
Næste morgen begynder Juans hemmelige rejse, da han følger efter Simon og enhjørningen ud til et slot. Han tager den korteste vej hen til slottet og hører musik - hans ynglings sang, men han kan ikke finde Simon og bliver bange. Han løber tilbage mod byen, og under gadelampens skær opdager han en blæktegning af en enhjørning på sin håndflade. Det giver Juan en ide, og han er ikke længere bange.











På hans terrasse står en gammelt mølædt legetøjshest, men den må da kunne bruges til andet. Før Juan får set sig om, går der den fineste enhjørning foran hans vogn. Han kører ned igennem byen og hen ad vejen, hvor han får følge af flere børn, hver med sin enhjørning, der er glat i pelsen og med et smukt snoet horn i panden. forrest kører Simon, på vej mod slottet, som tilhører alle.

Dette er en børnebog, som sikkert ikke kan købes mere, men hvis du er så heldig at falde over den, så køb den.
Jeg ville helt sikkert elske at sidde og læse den højt for et barn, mens vi kan kigge på de flotte detaljeret tegninger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar