Indholdet på xanadues-imagination

Velkommen til min blog. Jeg anmelder bøger og laver blogpost om nærmest alt, der vedrører det at være forfatter. Jeg er nemlig lidt af en nørd på det område ;-)

Så derfor må jeg også lige skrive en advarsel. Jeg er ikke god til at fatte mig i korthed. Mine blogindlæg vil ofte være lange romaner, men for at skåne dem, som ikke har lyst til at læse meget lange indspark, så har jeg besluttet mig for at starte hvert blogindlæg med en konklusion.

Efter konklusionen kan jeg så komme med den lange historie. Det er da et kompromis, i hvert fald et, som jeg selv kan gå med til og det her er jo min blog.

Med den nye datalovgivning skal jeg oplyse følgende. Google gør det vist automatisk, men da jeg absolut ikke har nogen flair for det computertekniske, så har jeg sat det ind her med links og det hele.

Cookie og privatlivspolitik

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Jeg har kopiret denne vejledning fra følgende adresse, hvilket der er givet tilladelse til; http://minecookies.org/skabelon-til-cookie-og-privatlivspolitik/

Du kan også læse mere hos datatilsynet;
https://www.datatilsynet.dk/media/6559/generel-informationspjece-om-databeskyttelsesforordningen.pdf

mandag den 5. januar 2015

Nytårsønsket af Anja Christensen


Kayla er Matts personlige assistent og en virkelig dygtig en af slagsen. Da vi møder de to, er hun netop ved at sætte Matt af, da han skal holde en mandeferie med sine gamle venner Kevin, Jackson, Tom og Bobby. Matt er meget optaget af Kayla, mere end han faktisk har lyst til at indrømme. Det er derfor kun naturligt, at han meget gerne vil vide, hvem dælen det er, hun skal møde i Paris. Men Kayla er hemmelighedsfuld og har mere end engang vist ham, hvor hendes grænser går, når det kommer til hendes privatliv.

Hun sætter ham af, ønsker ham god ferie og kører af sted. Først et stykke tid efter opdager Matt, at han har hendes billet til Paris! Forgæves prøver han at få fat i hende, men hun tager ikke mobilen. Hans bekymring tager for alvor til, da en forsinket Bobby dukker op. Han er kørt ind i en meget mærkværdig genstand. Matts hjerte fryser til is, da han opdager, at det er Kaylas metalblå kuffert!

Min mening:

Dette er en kortroman, så den er hyggelig og hurtigt læst, ideel at have med på en ferie eller hvis man bare gerne vil have en historie om to mennesker, der arbejder på at finde hinanden. Det dejlige er dog, at alt ses fra Matts synspunkt. Yderst forfriskende og indimellem ret irriterende, især når han tydeligvis ikke forstår, hvad Kayla prøver at sige til ham, selvom det nærmest råber til himlen med kæmpe udråbstegn. Jeg havde under læsningen flere gange lyst til at råbe ad ham.

Historien er meget lige ud ad landevejen, hvilket absolut ikke behøver at tolkes som noget dårligt. Det er en historie, som kalder på varm kakao, lidt gråt regnvejr, hyggelig belysning, nattøj, en dyne og det ikke at skulle noget som helst. Hvis man så også er i en træhytte eller foran en kamin med brændende ild, så er omgivelserne helt perfekte til denne hyggelige historie om to mennesker, der passer sammen.

Jeg siger mange tak til Anja for at have sendt mig historien. Det var ren læseafslapning af den bedste slags.

Vil du vide mere om Anja og hendes forfatterskab, så er her et forfatterinterview:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar