Indholdet på xanadues-imagination

Velkommen til min blog. Jeg anmelder bøger og laver blogpost om nærmest alt, der vedrører det at være forfatter. Jeg er nemlig lidt af en nørd på det område ;-)

Så derfor må jeg også lige skrive en advarsel. Jeg er ikke god til at fatte mig i korthed. Mine blogindlæg vil ofte være lange romaner, men for at skåne dem, som ikke har lyst til at læse meget lange indspark, så har jeg besluttet mig for at starte hvert blogindlæg med en konklusion.

Efter konklusionen kan jeg så komme med den lange historie. Det er da et kompromis, i hvert fald et, som jeg selv kan gå med til og det her er jo min blog.

Med den nye datalovgivning skal jeg oplyse følgende. Google gør det vist automatisk, men da jeg absolut ikke har nogen flair for det computertekniske, så har jeg sat det ind her med links og det hele.

Cookie og privatlivspolitik

Introduktion
Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Jeg har kopiret denne vejledning fra følgende adresse, hvilket der er givet tilladelse til; http://minecookies.org/skabelon-til-cookie-og-privatlivspolitik/

Du kan også læse mere hos datatilsynet;
https://www.datatilsynet.dk/media/6559/generel-informationspjece-om-databeskyttelsesforordningen.pdf

søndag den 18. marts 2012

Vampire Game 1-15 af Judal (Manga)

 

Købt i Bog og ide.
Sprog: Dansk.
Læses på Japansk vis.
En afsluttet serie på 15 bøger.












Prinsesse Isthar er arving til tronen i Pheliosta, derfor er hendes slægt enten ude på at dræbe hende eller sætte en ring på hendes finger. Heldigvis er hun omgivet af folk, som holder af hende, som eks. gamle Keldo, også kendt under tilnavnet senilix. Darres er Prinsessens livvagt, og hun er en evig plage for ham. Konstant stikker hun af og siger ting, som ikke just er prinsesseagtige. Darres skal også holde styr på de to andre livvagter, Krai og Jill, som også laver problemer og ikke just opfører sig efter etikettebogen.

Slægten Phelios er forbandet. Da kong Phelios for 100 år siden gik op i mod vampyr kongen Duzell, blev de begge udslettet. Isthar er Phelios´s barnebarn, og tiden er kommet, hvor Duzell vender tilbage for at finde Phelios´s reinkarnation.

En kyaluukat finder sine unger dræbt, de er slået ihjel for sjov og hævntørsten tiltrækker sjælen fra Duzell. Han indgår en pagt med dyret, hævnen og kraften til dig, kroppen til mig. Isthar hører om en række mord, begået af en vampyrkat, og straks tager hun ud for at tage affære, og som hun tænker, selvom hun ikke kan bruge det hellige sværd Sidia, så komme Darres nok og redder hende.

Kyaluukatten bliver dræbt, men føder en unge, som Prinsesse Isthar straks tager til sig. Det er selvfølgelig Duzell, som er reinkarneret i den lille unge. snart begynder han at kunne skifte form, og ligner Isthar, selvom han ikke kan skifte køn endnu. Prinsesse Isthar er straks med på en søgning efter Knog Phelios reinkarnation. Hun har sine egne grunde. Phelios giftede sig med sin kusine, så nu kan hun ikke gifte sig med den, hun elsker. hun kan faktisk ikke engang fortælle ham det.


Deres første rejse går til La Naan, hvor Dronning Lamina regerer. Hun har tre sønner, Seriz, Laphiji og Vord. Desværre bliver rejsen lidt af en udfordring for Duzell. Prinsesse Isthar har nemlig ladet sig provokere af Lamina, så hun har lovet at gifte sig med den, der vinder den årlige tunering. Darres er selvfølgelig indstillet som deltager - først udvidende også mod sin vilje. Men Duzell må tage form af Prinsessen og ligeledes kæmpe, så han kan smage på prinsernes blod.

Men der er flere forhindringer. En tidligere vampyr ved navn Sharlen blander sig i affæren, og jagten på Phelios reinkarnation tager dem langt omkring. Indtil det hele kulminere i mødet med Isthars fætter Razen. En mand, som er ekspert i gifte, og står for en del af modforsøgene på hende. Kan Druzell redde Isthar og hvad med Darres?










Jeg kan seriøst kun anbefale denne serie, som på engang får mig til at græde af grin, og andre gange sidde og bide negle af spænding.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar